maandag 13 april 2026

Warme winterwensen

Vandaag een extra (kerst)kaart en anders dan jullie van me gewend zijn. Dit model heb ik eerder gemaakt al was dat voor 2 verjaardagen. Deze keer heb ik de maten aangepast zodat hij ook in een gewone envelop zou passen. De kaart is: 30 bij 11 cm en gerild heb ik op 10 cm en op 25 cm. Het kleinere kaartje bovenop is 14,5 bij 8,5 cm.



Want....bij 52weekstochristmas willen ze graag een of meer paddenstoelen op een kerstkaart zien. Ik liep een beetje vast op mijn idee en opeens zag ik deze kaart en dacht...hier ga ik mee aan de slag samen met de paddenstoelen en zie hier...mijn bijdrage voor deze challenge en ik vind 'm leuk geworden. Zo rustig, zo anders en juist dat vind ik zo gaaf.

Gebruikt heb ik:

PK9181 Winter Wonderland
CA3181 Snow Paper
LR0372 Mushroom
CR1583 Slimline grass, horizon and clouds
CS1183 Kaertjes & Co - Kerst


Met dit kaartje doe ik mee bij: 52weekstochristmas.

Lieve groet vanuit 


Even iets wat ik graag kwijt wil: in mijn vorige bericht schreef ik dat de arts in de hospice wel een indicatie zou kon krijgen om mijn broertje in een verpleeg- of verzorgingstehuis zou kunnen krijgen vanuit daar. Dit heeft de verpleging ons verteld. M.a.w. dit is nog helemaal niet geregeld want het gesprek heeft nog niet plaats gevonden. Er zijn lezers die reageerde alsof dit al geregeld is terwijl dit helemaal niet zo is. Graag zet ik dit recht omdat dit anders een eigen leven gaat lijden en zeker niet de bedoeling is. We weten momenteel nog helemaal niks of het verlengd gaat worden in de hospice of wat er na 3 maanden gaat gebeuren. 

10 opmerkingen:

  1. Leuke kaart heb je gemaakt. Er komt vast wel een goede oplossing voor je broertje… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie paddenstoel op je kaart, ook je vorige kaart is mooie met de egel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi !!!
    groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooie CAS kaart is dit geworden, Petra. Voorlopig zit je broertje goed en teveel vooruitlopen op de zaken heeft meestal weinig zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie kerstkaart die rust uit straalt vind ik. Mooi dat achtergrond papier erbij en je paddenstoelen komen er mooi tegen uit.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie kerstkaart met mooie paddenstoelen.
    Gelukkig is de datum van ontslag van je broer nog een eindje weg en wordt er nu goed voor hem gezorgd. Het komt vast wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooi kaartje leuk om zo de paddenstoelen te verwerken, als je er naar kijkt is het net of je wacht of er iets aan komt een diertje of zo
    fijn dat er goed voor je broertje wordt gezorgd, het komt allemaal best in orde t.z.t.
    groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart, Petra, heel bijzonder model, ik kan niet helemaal bedenken hoe het precies in elkaar steekt, maar het ziet er mooi uit.
    Spannend hoe het allemaal zal gaan met je broer. Ik heb zelf lang in een hospice gewerkt en soms wordt er verlengd, soms wordt er inderdaad een andere goede plek gezocht. Maar iemand wordt nooit zomaar "op straat gezet". Sterkte.
    Bedankt voor het meedoen met onze uitdaging.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart leuk die lieve paddenstoelen op die mooie bosachtergrond.

    Beste met alles..
    Fijnn dat je meedoet aan de uitdaging bij 52WTC. Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, rustig kaartje!
    Dankjewel voor je deelname aan de paddenstoel-challenge bij 52 WtC.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties. Hartelijk dank en een lieve groet, Petra