zondag 19 april 2026

Eendje voor de gezelligheid

Vandaag weer een kaartje voor mijn broertje, omdat hij het zo leuk vind. Deze nam ik gisteren ook mee naar hem.



Ik moest zo lachen toen ik dit kaartje maakte. De stempel van Frankrijk. Hij heeft een lange tijd in Frankrijk gewerkt en dat roept leuke herinneringen op.

Ik had deze, en nog een paar, al vooruit gemaakt toen we nog 2 keer per week naar hem gingen. De stapel ligt er nu en ik neem er gewoon wekelijks nu 2 mee. Zo heeft hij toch meer post van ons ;-)

Gebruikt heb ik:

PK9195 
PK9195 Christmas bakery by Marleen ( de postzegel)
PK9219 Dreamy Meadow
PK9220 Dreamy Meadow - cardstock
COL1428 Eline's duck family
CR1459 Punch die clouds
CR1583 Slimline grass horizons clouds
CR1698 Postcard
CS0879 Mail around the world
CS0985 Eendje voor jou
CS1177 Postage stamp set


Met dit kaartje doe ik mee bij: crealadies en bij knutselsenkadootjes.


Lieve groet vanuit 


Gisteren tijdens het bezoek aan mijn broertje hebben we aan de verpleegkundige gevraagd wat er nu gezegd was in dat gesprek afgelopen maandag. Ik had haar aan de telefoon gehad en bedankte haar voor het terugbellen dat ze niet had gedaan. Ze keek verbaasd en was nog verbaasder toen ik zei dat het gesprek één uur eerder had plaatsgevonden en wij toen wel erbij hadden kunnen zijn. De verpleging was hiervan niet eens op de hoogte. 

Het komt er in het kort op neer dat begin mei gekeken word hoe het dan gaat. Gaat het zoals het nu gaat zal mijn broertje hier niet langer kunnen blijven omdat hij wel palliatief is maar niet stervende. M.a.w. zal hij dan naar een verpleegtehuis moeten omdat dat goedkoper is. Die indicatie word dan aangevraagd en zal 2 weken duren voor hij die krijgt en dan hebben wij 1 week om hem te verhuizen van de hospice naar het verpleegtehuis want dan zijn de 3 maanden om verblijf in de hospice. Dat wij niet bij het gesprek zijn betrokken heeft te maken met de wilsbekwaamheid van mijn broertje. Hij klapt na 1 zin al dicht en dat weten wij en ook zij. Dat is ook de reden waarom hij ons erbij wil hebben maar dat gebeurd dus niet en dat vind ik jammer en een gemiste kans voor hun en voor mijn broertje. We hebben ook aangegeven dat wij het niet prettig vinden hoe dit allemaal verloopt. Procedures is dan het antwoord en dan zijn we uitgepraat. Mijn broertje is al de hele week goed ziek van het gesprek en dat vind ik erg om te zien en dat zien hun ook. Ze doen er alleen niks mee. Persoonlijk ben ik blij als hij daar weg gaat en hopelijk hij uiteindelijk ook.

10 opmerkingen:

  1. Een heel leuke kaart met het eendje, ook die is weer van harte welkom bij onze challenge van Crealadies!
    Je broer komt vast goed terecht straks met de zorg die hij nodig heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart en woordspeling.
    Dank je wel voor het meedoen bij de Crealadies 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi kaartje met de leuke postcard en het eendje erop
    sterkte met je broertje
    groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk eendje op je mooie postcard. En je hebt nog veel meer moois in het verschiet voor je broertje.
    Wel fijn dat het nu zeker is dat hij niet meer naar huis gestuurd wordt. Het komt allemaal wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha die is leuk met die vrolijke eend. Een leuke kaart waar je broer ook vast om kan lachen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super vrolijk kaart. dankjewel voor het meedoen bij de crealadies.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi deze postcard. Veel sterkte de komende tijd. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk kaartje voor je broer. Hij wordt lekker verwend met de kaartjes die hij krijgt van jouw. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaart weer, fijn je nogmaals te zien bij de Crealadies. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties. Hartelijk dank en een lieve groet, Petra