donderdag 16 april 2026

At Christmas all roads lead home

Het is weer donderdag en tijd voor onze wekelijkse kerstkaart.
Dit kaartje is vorig jaar al verstuurd en bleef ik vooruit schuiven en daarom laat ik 'm nu pas zien.


Dit keer een kaartje "Down Under" met de kangaroo als kerstman. hahaha
Hij ging naar Dirk en Beate in Duitsland want de jaarwisseling daarvoor, dus van 2024 naar 2025 was Dirk "Down Under" in zowel Australie als Nieuw Zeeland. Hij is daar alles bij elkaar ruim 2 maanden geweest en ze vonden deze kaart enig en zo toepasselijk.


Gebruikt heb ik:

PK9109 Craft
PK9183 Sweet Flowers
PK9192 Christmas At Home
COL1446 Eline's Kangaroo
CR1583 Slimline Grass, Horizon and Clouds
CA3179 Advent Kalender 2022 (kerstmuts)
CS009 Happy Holidays

Met deze kaart doe ik mee bij: 52weekstochristmas en bij crealadies.

Lieve groet vanuit 


Update m.b.t. mijn broertje: pakweg 4 uur nadat ik afgelopen maandag mijn vorige blogbericht plaatste, belde mijn broertje. Het gesprek zou die middag om 15.00 uur plaatsvinden. Nou lekker zeg dacht ik nog en ik werd boos. Mijn broertje had naar ons en ook in de hospice duidelijk aangegeven dat hij ons erbij wilde hebben en zo kort dag kunnen wij niet op stel en sprong alles uit onze handen laten vallen, in de auto springen en komen want tenslotte hebben wij ook een EIGEN leven en dat gaf mijn broertje ook aan.

De arts opperde dat we dan maar moesten bellen zodat we telefonisch bij het gesprek erbij zouden zijn....echter had ik vlak voor mijn broertje belde een spoed afspraak voor Hans op dat tijdstip bij onze eigen huisarts gemaakt die ik niet kon afzeggen. Het was niet voor niks een spoedafspraak. Het was eerder al duidelijk gecommuniceerd naar de verpleging en arts dat we dit op tijd wilde horen zodat we erbij zouden kunnen zijn, niet maar 4 uur van te voren. Mijn broertje heeft de verpleging gebeld terwijl hij mij nog aan de telefoon had zodat ik ze aan de telefoon kon zeggen dat dit 'm niet ging worden. Er werd me uitgelegd dat de arts het druk had en de komende 2 weken (nu blijkt 3 weken!) geen tijd zou (ze gaat nl met vakantie!) hebben. Deze verpleegkundige die ik sprak zou overleggen met de arts en me terug bellen. Je raad het al....geen telefoontje gehad en het gesprek is dus gewoon doorgegaan EEN uur eerder dus om 14.00 uur, terwijl we dat WEL hadden gered. Dit is ook niet (meer) gecommuniceerd met mijn broertje want dat had hij ons wel ingelicht. Ik ben zo teleurgesteld in de hospice dat het allemaal niet loopt zoals het zou horen of gewenst was. Wat is er nou afgesproken? Ik ben niks wijzer geworden uit het verhaal van mijn broertje en dat is waarom ik er graag ZELF bij wilde zijn. Nu mag ik er weer achteraan gaan bellen als ik wil weten waarover dit gesprek ging en daar pas ik voor. Ik ben het zat overal achteraan te moeten bellen alsof ik niks te doen heb.

Dit hadden ze vorige week ook al met ons kunnen communiceren want toen wisten ze ook al dat de arts met vakantie zou gaan en ze verzekerde mijn broertje toen nog dat ze dit op tijd aan hem en ons zouden laten weten. BTW dit is niet het eerste voorval waar ik achteraan moet bellen en daarom vertik ik het. Als mijn broertje daar weg moet want dat was me niet duidelijk, zoeken ze het maar lekker zelf uit. Mij nergens bij betrekken dan ook geen beroep op me doen als hij moet verkassen. Regel dat dan ook maar lekker zelf. Ik ben zo teleurgesteld dat er niet gecommuniceerd word met ons dat ik nu de kont tegen de krib gooi (spreekwoordelijk) want zo werkt het niet. Sorry ik moest dit even kwijt.

14 opmerkingen:

  1. Leuke kaart met de kerst-kangoroe.
    Sterkte voor jullie allemaal.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi kaartje met de schattige kangaroe hij is klaar voor kerst met zijn mooie kerstmuts op leuke tekst heb je gebruikt.
    Heel vervelend dat het zo moet gaan met je broertje en dat je overal achteraan moet hollen en zo dat is ook "normaal" tegenwoordig en heel frustrerend heel veel sterkte gewenst
    groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het valt allemaal niet mee voor je, wat een naar verhaal weer en snap dat je het even kwijt wilt. Je kerstkaartje is geweldig met de kangaroo als kerstman.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief kaartje Petra!
    Groetjes en heel veel sterkte.
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een kerst kangoeroe hoe verzin je het super leuk is je kaart kangoeroe
    Sterkte voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuke kerstkaart Petra.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kaart is superleuk en zo toepasselijk voor de ontvangers, leuke tekst ook. Dank je wel dat je hem gelinked hebt bij Crealadies.
    Hè, wat zit het weer allemaal tegen, zowel de situatie rond je broer als de gezondheid van Hans, heel veel sterkte voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enige kangoeroe op je leuke kaart.
    Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent rond de communicatie en je kont tegen de krib gooit. Sterkte met Hans en alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappige kerstkaart ! En naar allemaal, hoor. Het lijkt bij jullie nooit van een leien dakje te gaan...sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt een leuke toepasselijke kaart voor jullie vrienden gemaakt. Jamner dat het zo gaat met het overleg voor wat betreft je broertje. Maar heel veel sterkte ermee en ook voor Hans… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kaart met die kerst-kangoeroe, Petra!
    Sterkte voor jullie.
    Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke kerstkaart.
    Jammer dat het zo slecht gaat met de verpleging/hospice. Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke en heel toepasselijke kaart. Dank je wel voor je deelname bij de Crealadies. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leef met je mee !!!
    Niet te geloven !
    Je kaart is leuk !!!!
    Sterkte !
    groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties. Hartelijk dank en een lieve groet, Petra